2024. április 19. péntek
Emma napja van
Počasie

Webstránku www.campinform.hu pridaj medzi oblubené na tvojom pocítaci!

Daj k zoznamu kontaktov inform@campinform.eu adresu!

Inzercia

Zdôraznené partneri
magyar angol német lengyel cseh szlovák

Galéria

Nyugat-Dunántúl (5) Közép-Dunántúl (7) Dél-Dunántúl (5)
Balaton (5) Budapest és környéke (5) Dél-Alföld (32)
Észak-Magyarország (3) Tisza-tó (3) Észak-Alföld (34)

Püspökladány, Árnyas Kemping
Beküldő: Mikola István és Györgyi
Utolsó frissítés dátuma: 2013-07-28

Püspökladány, Árnyas Kemping.

Erre az időpontra eredetileg a nagyatádi találkozót terveztük be, de aztán közelebbi célpont után néztünk. Bizony, innen az Alföld közepéről messze esik a Dunántúl nyugati fele.
Kisújszállás és Püspökladány volt a két jelölt, és az utóbbi lett a kiválasztott. Az internetes honlapjuk alapján a kemping és a fürdő is kellemes helynek ígérkezett, ezt a telefonon szerzett információk csak megerősítették.
A négyes főútról Biharkeresztes irányába letérve, máris a várost jelző táblánál vagyunk, és hamarosan meglátjuk az útba igazító feliratokat, így könnyedén megtaláltuk uticélunkat. A főútról letérve előbb a fürdő épülete tűnik elénk, majd azt jobbról megkerülve szinte egy erdőbe érünk, és itt már be is léptünk a kemping területére. A sűrű fák között sok faházat pillantunk meg, majd a recepció épületét, amelyben egy vendéglő is helyet kapott. A gyors bejelentkezés után helyet lehetett választani, majd a legközelebbi áram csatlakozó doboz számával ismét a recepcióra kellett látogatni, mert a szekrény zárt, és a placchoz tartozó mérőóra állását felírják. Itt is az igen szimpatikus, fogyasztásmérő szerinti áramdíj van, ami azt jelenti, hogy az átalánydíjas helyeken való fizetendőnek csak jó, ha a felébe került végül a használat.
A recepció épületének környékét a különböző igényszintekhez igazodó faházak uralják, a lakóautósoknak, lakókocsisoknak kissé hátrébb van helyük. Mi a kemping melletti tavacska partját találtuk megfelelőnek, így az elősátrunk mellett közvetlenül a parti nádas suhogott. A fürdő igénybevétele nyitvatartási időn belül korlátlan, a két intézményt elválasztó kerítés kapuján egy "karóra" segítségével lehet átjutni.
A fürdőben több szabadtéri medence is van, mi egy langyos gyógyvizeset próbáltunk ki, de aztán legtöbbször a hideg vizes úszómedencében való néhány hossz úszása után a 30 fokos tanmedencében áztattuk magunkat. Szégyenszemre tovább nem is jutottunk, így fogalmunk sincs, hogy bent az épületben is van-e medence.
A vendéglőben az a'la carte étkezésen túl 850 forintért menűt is adnak. A strandon fagylaltozó, hamburgeres büfé, és egy délutánonként megjelenő lángossütő szolgáltatásait vehettük igénybe. Az egyéb bevásárlásokat a nem túl messze található városközpont árúházaiban lehetett megejteni.
A kemping egyik oldalán a már említett tó helyezkedik el, a túl oldali kerítésnél pedig a Füzesgyarmat felé vezető vicinális pályája van. Ettől nem kell megijedni, mert az egy hét alatt kétszer jött zajos dízelmozdonnyal húzott olajvonat, a menetrend szerinti motorvonatokat meg szinte hallani sem lehet.
A városközpont megtekintése egy délutános program, de ide nem is a látványosságokért jöttünk. Hogy vonatozás is legyen elutaztunk a körülbelül 15 kilométerre fekvő Biharnagybajomba, ahonnan a következő vonattal vissza is tértünk kiindulási állomásunkra. A köztes idő arra volt elég, hogy megnéztük a kis város központját, valamint a kovács múzeumot, amelybe úgy lehet bejutni, hogy a központban lévő kultúrházból kijön valaki a kulccsal.
Akik többre vágynak, azoknak innen már közel van Hajdúszoboszló és Debrecen is, de mi eleve csak lustulni akartunk, arra pedig tökéletesen alkalmas volt ez a kemping.
Még az árról egy információ: egy éjszaka, tokkal, vonóval 4.400,- forintba került, valamint a fogyasztott áram, ami körülbelül napi 500,- forintot tett ki.  Ezt a fogyasztást folyamatosan működő hűtőszekrény és  hűtőláda használata mellett, villanyrezsón főzve, és mikrohullámúban melegítve  produkáltuk.